Γεννήθηκε: 1904
Πέθανε: 1988
Δημοφιλή έργα: Ακαρι φωτιστικά, Μουσείο Νογκούτσι, γλυπτά όπως:
Ακαρι φωτιστικά: Μαύρος Ήλιος, αρχιτεκτονικά έργα όπως: Οκτέτρα, Μαύρος Ήλιος: Heiwao Bridge, West Peace Bridge, το γλυπτό "The Cry" που εκτίθεται στο Guggenheim.
Εκπαίδευση: Πανεπιστήμιο Κολούμπια, Σχολή Τέχνης Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ο ιαπωνοαμερικανός σχεδιαστής, καλλιτέχνης και γλύπτης Isamu Noguchi ήταν ένα δημιουργικό ταλέντο. Δημιούργησε τα πάντα, από σκηνογραφία, κεραμικά και γλυπτά μέχρι έπιπλα και φωτιστικά σώματα. Τα αποτελέσματά του ήταν τόσο παραδοσιακά όσο και μοντέρνα, ενώ η σύγχρονη προσέγγισή του στο σχεδιασμό έθεσε νέα καλλιτεχνικά πρότυπα. Το 1927, σε ηλικία μόλις 23 ετών, η μοναδική καλλιτεχνική του ικανότητα του χάρισε μια υποτροφία Guggenheim.
Στη Νέα Υόρκη, είδε μια έκθεση του Ρουμάνου γλύπτη Constantin Brancusi. Εμπνεύστηκε να ασχοληθεί με τον μοντερνισμό και την αφαίρεση και έφερε την υποτροφία του στο Παρίσι, όπου εργάστηκε ως βοηθός του Brancusi. Αργότερα παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στη Νέα Υόρκη, αλλά το πολύπλευρο καλλιτεχνικό του ταλέντο δεν είχε την επανάστασή του στις ΗΠΑ μέχρι το 1940, όταν σχεδίασε ένα πολύ μεγάλο γλυπτό του Isamu Noguchi. Το γλυπτό συμβόλιζε την ελευθερία του Τύπου και σήμερα βρίσκεται στο Rockefeller Center της Νέας Υόρκης.
Φωτιστικά σώματα Ισαμού Νογκούτσι
Ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο, ο Ισαμού έμαθε για διαφορετικά υλικά και τρόπους έκφρασης. Δούλεψε με μάρμαρο στην Ιταλία, σπούδασε ζωγραφική με πινέλο στην Κίνα και έμαθε πώς να δουλεύει με πηλό στην Ιαπωνία, με τον κεραμίστα Jinmatsu Uno. Εκτός από το σχήμα και το υλικό, τον ενδιέφερε επίσης ο αντίκτυπος των σχεδίων του στο χώρο γενικότερα. Δεν ήθελε τα σχέδιά του να είναι απλώς πρακτικά - ήθελε επίσης να εξυπηρετούν έναν κοινωνικό σκοπό στον εσωτερικό σχεδιασμό.
Τα σχέδιά του χαρακτηρίζονταν από το γλυπτικό του στυλ και τα οργανικά σχήματα που θα κατέληγαν να επηρεάσουν τα σχέδια της δεκαετίας του 1950. Στις αρχές του 1951, άρχισε να σχεδιάζει γλυπτά από φως τα οποία ονόμασε Akari, που στα ιαπωνικά σημαίνει "φως". Τα γλυπτά χαρακτηρίζονταν από τον όγκο και την οργανική τους έκφραση. Σε συνδυασμό με το λεπτό χαρτί Shoji που χρησιμοποιούνταν για φανάρια και χάρτινες ομπρέλες στην Ιαπωνία, τα φωτιστικά απέκτησαν μια κομψή και σχεδόν αβαρή έκφραση παρόμοια με αυτή που γνωρίζουμε από τα παραδοσιακά φωτιστικά από ρυζόχαρτο. Έχοντας σχεδιάσει περισσότερα από 100 φωτιστικά Akari, δημιούργησε μια συλλογή με κρεμαστό φωτιστικό, επιτραπέζιο φωτιστικό και φωτιστικό δαπέδου σε διάφορα μεγέθη.
Σήμερα, η συλλογή περιλαμβάνει περισσότερα από 40 μοντέλα, τα οποία δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την επιτυχημένη μάρκα Vitra. Τα χειροποίητα φωτιστικά διατίθενται σε διάφορα σχήματα και μεγέθη - ορισμένα στην πιο καθαρή τους μορφή, άλλα με γραφικές απεικονίσεις. Το κοινό νήμα που υφαίνεται σε ολόκληρη τη συλλογή είναι το ανθεκτικό χαρτί Shoji που αμβλύνει το φως και κρύβει την πηγή φωτός, ενώ λούζει το περιβάλλον σε μια ομοιόμορφη, άνετη λάμψη.