Φωτιστικά PH

ΦΩΤΙΣΤΙΚΆ PH



Ένας καλλιτέχνης με το φως

Ένας καλλιτέχνης με το φως

Η μετατόπιση της φωτεινότητας από σκιά σε σκιά φαίνεται αρμονική. Το μέγεθος των σκιάστρων και η θέση τους καθορίζεται από την ανάγκη μείωσης της θάμβωσης, του άμεσου φωτός και τις απαιτήσεις για την κατανομή του φωτός.

Από την αρχή ήταν σαφές ότι η ιδέα ήταν εξαιρετικά ευέλικτη. Fra begyndelsen var det åbenlyst at konceptet var yderst fleksibelt. Όχι μόνο ήταν δυνατό να δημιουργηθούν φωτιστικά σε πολλά διαφορετικά μεγέθη, αλλά και με διαφορετικά κάτω μέρη - είτε λευκά βαμμένα, είτε επάργυρα ή επιχρυσωμένα.

Αυτές οι διαφορετικές κάτω πλευρές βοήθησαν στη δημιουργία διαφορετικών επιλογών φωτισμού.
Poul Henningsen

Poul Henningsen

Ο Poul Henningsen φανταζόταν ότι οι επισκέπτες ενός εστιατορίου ήθελαν φωτισμό ζεστό και άνετο, και γι' αυτό θα επέλεγε κανείς μια επιχρυσωμένη επιφάνεια, ενώ σε ένα νοσοκομείο ή σε ένα οδοντιατρείο, ο κόσμος θα χρησιμοποιούσε τη λευκή βαμμένη επιφάνεια.

Τα πρώτα φωτιστικά κατασκευάστηκαν όλα με μεταλλικά σκιαγραφικά, αλλά ο Poul Henningsen ήθελε επίσης να κατασκευάσει μια παραλλαγή που να έχει καμπύλη κατανομής φωτός με λιγότερο φως προς τα κάτω. Το αποτέλεσμα ήταν μια σκιά από οπαλίσιο γυαλί με αμμοβολή στην κάτω επιφάνεια.

Τα γυάλινα σκίαστρα επέτρεπαν στο 12% του φωτός να διεισδύσει και επομένως να συμβάλει στο γενικό φωτισμό του δωματίου, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του φωτός εξακολουθούσε να αντανακλάται προς τα έξω και προς τα κάτω από τις ματ κάτω πλευρές των σκιάστρων.

Οι ίδιες αρχές πίσω από τα ματ μεταλλικά σκίαστρα εφαρμόστηκαν και στο νέο υλικό σκίασης.
Φωτιστικά σώματα PH - διαχρονικά κλασικά

Φωτιστικά σώματα PH - διαχρονικά κλασικά

Αυτός ο συνδυασμός λειτούργησε καλά όταν τα φωτιστικά ήταν κρεμασμένα σχετικά ψηλά, αλλά όταν τα κρεμαστά φωτιστικά ήταν κρεμασμένα σε χαμηλότερο επίπεδο, ένας πιο κατάλληλος συνδυασμός ήταν ένα μεγάλο υπερσκέπαστρο με μικρότερα μεσαία και κάτω σκίαστρα.

Έτσι γεννήθηκαν τα PH 2/1 και 3/2. Το σύστημα PH 3-shade System ξεκίνησε ως λύση για κρεμαστά φωτιστικά, το πρόγραμμα φωτιστικών σύντομα επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει επιτραπέζιες, επιδαπέδιες και επιτοίχιες εκδόσεις, καθώς και μεγαλύτερα κρεμαστά φωτιστικά.

Ως αποτέλεσμα του συνδυασμού διαφορετικών μεγεθών, υλικών, επιφανειών, χρωμάτων και πηγών φωτός, δημιουργήθηκαν χιλιάδες παραλλαγές μέσα στα χρόνια.
Φωτιστικά PH

Φωτιστικά PH

Τα φωτιστικά PH σχεδιάστηκαν ως ένα ορθολογικό σύστημα φωτισμού, όπου το μέγεθος των σκιάστρων, το υλικό τους και η επιφάνειά τους μπορούσαν να συνδυαστούν με βάση τον σχεδιασμό του φωτιστικού.

Κάθε παραλλαγή μεγέθους του υπερσκέπαστρου είχε ένα συνοδευτικό σετ μεσαίων και υποσκέπαστρων, έτσι ώστε η αναλογία των σκιάστρων να είναι περίπου 3:2:1.

Από την αρχή, ένα από τα βασικά μοντέλα της σειράς ήταν το PH 5/5. Ο πρώτος αριθμός υποδείκνυε τη διάμετρο του υπερσκιάσματος και ο δεύτερος αριθμός υποδείκνυε ότι τα συνοδευτικά μεσαία και κάτω σκιάσματα είχαν δημιουργηθεί για να ταιριάζουν με τον συγκεκριμένο τύπο υπερσκιάσματος.

Σε αυτή την περίπτωση, το 5/5 είχε υπερσκιάδιο με διάμετρο 50 εκατοστών, μεσοσκιάδιο 31 εκατοστών και υποσκιάδιο 16,5 εκατοστών.
Σύστημα 3 σκιάσεων

Σύστημα 3 σκιάσεων

Πριν από την παραγωγή του συστήματος 3-shade System, ο Poul Henningsen και η Louis Poulsen Lighting συνεργάστηκαν στο σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων για το περίπτερο της Δανίας στην Παγκόσμια Έκθεση στο Παρίσι το 1925.

Όταν ο Henningsen σχεδίασε αυτά τα φωτιστικά για την Παγκόσμια Έκθεση, είχε ήδη παίξει με την ιδέα ότι η λογαριθμική σπείρα θα μπορούσε να είναι μια κατάλληλη βάση για το σχεδιασμό μιας νέας σκιάς.

Ο συνδυασμός της διάχυτης ανάκλασης και της τοξοειδούς λογαριθμικής σκιάς έδωσε στον Poul Henningsen τη δυνατότητα να ελέγχει τη θάμβωση και τις σκιές του φωτιστικού, καθώς κάθε σκιά μειώνει ομοιόμορφα την ποσότητα του ακτινοβολούμενου φωτός λόγω της απόστασής της από την πηγή φωτός.
PH 3-2½ Bollard

PH 3-2½ Bollard

Το PH 3-2½ Bollard είναι μέλος της οικογένειας PH 3-luminaireshade και η αρχή πίσω από το σύστημα PH 3-shade δημιουργήθηκε μέσα από τη διάρκεια μερικών ταραχώδων μηνών το χειμώνα του 1925-1926 για μια έκθεση στο Forum της Κοπεγχάγης.

Αυτό είναι το τι έχει να πει ο Poul Henningsen για αυτό το νέο σύστημα το 1926: "Η αληθινή καινοτομία στο σύστημα PH είναι η δημιουργία φωτός που δεν θα εκτυφλώνει και θα είναι ταυτόχρονα οικονομικό. Είναι αρκετά εύκολο να δημιουργήσεις ένα σύστημα luminaireshade χωρίς θάμβωση (έμμεσο και έντονα σκιασμένο φως), αν είσαι διατεθειμένος να σπαταλήσεις μέρος του φωτός, και είναι σχετικά εύκολο να δημιουργήσεις ένα σύστημα που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, αν αγνοήσεις το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά ενοχλητικό για το μάτι (έντονη θάμβωση κ.λπ.), αλλά είναι τέχνη να δημιουργήσεις φως που είναι και οικονομικό και χωρίς θάμβωση".